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Deleting of device/alarm not possbile => Error message

0649a50f62 shared this question 8 years ago
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Hi,

I included a Fibaro Roller Shutter 2. Which worked fine. But after transfering it to its final place it is no more recognized by the box (shown as offline). I want to delete the device and include it again, but deleting is not possible. The software shows the attached error message "service not available". The same message appears if want to delete a virtual alarm which was there after including the FGR222.


Regards

Marcus (German and English)

Replies (11)

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Don't delete it...just use the heal function first.

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What/Where is the heal function HeroS?

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Unter Einstellungen, ganz unten rechts.


Da der Dimmer, an seiner jetzigen Position, nicht mehr direkt von der Basisstation erreicht werden kann.


Diese Funktion baut das Mesh-Netzwerk neu auf und versucht den Dimmer über andere Geräte, die als Repeater arbeiten, zu erreichen.


Gruß Maik

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Danke Maik,

Leider hilft das auch nicht weiter. Ich habe den ROLLER SHUTTER 2 nun sogar wieder direkt neben die Box gebracht und hier geht es auch nicht. Vielleicht ist er ja auch defekt? Selbst mit der Fibaro Löschen-Funktion (Taste 14 Sekunden drücken und dann factory reset) spingt er nicht in den beschriebenen Auto-Inclusion Modus.


Hast Du eine Idee, wie das Gerät in der Box löschen/entfernen kann? Es kommt nach wie vor die Meldung, dass "der Dienst nicht verfügbar sei".


Gruss


Marcus

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The same in english:

Unfortunately the hints doesn´t help. Even if I brought the ROLLER SHUTTER 2 right next to the Box there is no recognition. And also the Fibaro Delete-Funktion (14 seconds button press and then factory reset) does not bring the device in the inclusion/exclusion modus.

I am still not able to delete the device in the Zipabox. After trying it ther appears a error message like attached in my first comment within this threat.

Marcus

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Hast du schon mal versucht das Modul über die API aus der Box zu löschen?

Oben in der Mitte auf API gehen.

Dort findest du devices, da auf "GET" "try it out"

Jetzt bekommst du alle Module aufgelistet, da den Roller Shutter suchen und "uuid" kopieren.

Anschließend auf "DELETE" und da die "uuid" einfügen, "try it out".

Zur Kontrolle noch mal zu GET und da sollte der Shutter nicht mehr auftauchen.


Für virtuelle Module das Gleiche unter "virtualEndpoints".


Gruß Maik

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Hallo Maik


erst einmal vielen Dank, dass Du einem Rookie so treu antwortest.


Die API ist ja mega interessant. Diesen Teil habe ich jetzt zum ersten Mal gesehen. Nach Deiner Anleitung bin ich vorgegangen, aber die Antwort war nicht wie gehofft: Success = false (Details habe ich als Screenshot beigefügt).


Ich bin jetzt soweit, dass ich die komplette Box auf den Auslieferungszustand zurücksetzen werde. Vielleicht war die Beta-Firmware und mein Anfängertum nicht die beste Kombination :-)


Viele Grüße

marcus

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Hello,

I agree with HeroS you should first try the network heal but you should definitely be able to delete a device from Device manager, if this issue persists please open a Ticket at support.zipato.com and send us the serial number of your Zipabox and the name of your problematic device. If you get a Service not available error please try again after a few minutes and if the problem persists please check your internet connection or reboot your Zipabox. Regarding your Security partition please make sure it is disarmed before you delete it, deleting an armed partition will cause troubles with the synchronization.

Regards

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Hrovje,


Maik is a great contributer and help explained me in German how to heal the connection. He also explained me how to deleted a device via API. But unfortunately both didn´t work. The internet connection is fine and I tried it also several time at serveral days. As to my opinion there is something very wrong.


So I decided to make a factory reset and built up my network from the scratch. I don´t want to bother your support and try it the hard way.


Regards

Marcus

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Hello again,


thank you, that is very considerate of you but we are here to help you. If the problem persists even after the factory reset don't hesitate to contact us. Just please provide us with the serial of your Box and a short description of the problem and one of the assigned agents will look into it.


Regards

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Hrvoje,


Last night I´ve opened a ticket. Also factory reset was not possible and was prompted with an error message.


Marcus

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