This object is in archive! 

unfrequent temperature loaded from Fibaro FGK-101

PhilT shared this problem 7 years ago
Known

I just bought 5 Fibaro door/Windows sensor FGK-101 and temperature probes DS18B20. I need them to control the temperature of my 5 flat's rooms. I correctly added them in my Zipabox.

Open/Close Windows détection works fine.

But I have unfrequent temperature measures from 4 or my Fibaros. Temperatures are sent from times to times, sometimes 2 ou 3 per days, sometimes none during a day.

96b827249535b346bb5f74d161e4ac39However with one of them, temperature is sent every 5 minutes which corresponds to the TEMPERATURE MEASUREMENT INTERVALLE set to 300s.

2b9583847b053a0b97e1f1f424282c0dI checked that TEMPERATURE MEASUREMENT INTERVALLE is set to 300s for all my Fibaro.

I excluded, included them again -> no changes

I reset 2 of them -> no changes

I put the DS18B20 whichs regularily sends the temperature to another Fibaro sensor, thinking it could come from the probe itself -> no changes

Did someone have the same problem ? I need help otherwise, my zipabox investment is useless...

Thkx

Best Answer
photo

Bonjour,


Concernant l’envoi de la mesure de température sur un changement de X degrés, vous dites « Avec paramètre « 1 » x0,1°c ».

Hors le paramètre permettant de régler ce changement c’est le paramètre n°51 qu'il faut créer dans "Configuration personnalisée"


Il faut donc bien mettre pour 0,1°C :

- Description : Le nom que vous souhaitez

- Param : 51

- Size : 2

- Valeur : 1


Cordialement

Replies (3)

photo
1

Greetings,


Please note that only delta measurements are shown in the event log. If a sensor sends the same measurement more than once, that measurement will only be logged once in the event log. That's why you might see gaps in your event log for that particular sensor.

photo
1

On top of this, you should look for downgrading the temperature threshold to as low as possible (0.1degree). But this might decrease battery life.

photo
1

Hi Attila


OK, I will set this parameter to 0 (sent every 4min according to the user manual. I'll let you know.

Thx

photo
photo
1

I changed the parameters 12 to 0 , 2 (=0,125°c) and 4 (=0,25°c) for all probes. But no real improvements. Most of the times I got a measure with 1 degre difference, sometimes two.

photo
1

Bonjour,


Concernant l’envoi de la mesure de température sur un changement de X degrés, vous dites « Avec paramètre « 1 » x0,1°c ».

Hors le paramètre permettant de régler ce changement c’est le paramètre n°51 qu'il faut créer dans "Configuration personnalisée"


Il faut donc bien mettre pour 0,1°C :

- Description : Le nom que vous souhaitez

- Param : 51

- Size : 2

- Valeur : 1


Cordialement

photo
1

Bonjour,


Concernant l’envoi de la mesure de température sur un changement de X degrés, vous dites « Avec paramètre « 1 » x0,1°c ».

Hors le paramètre permettant de régler ce changement c’est le paramètre n°51 qu'il faut créer dans "Configuration personnalisée"


Il faut donc bien mettre pour 0,1°C :

- Description : Le nom que vous souhaitez

- Param : 51

- Size : 2

- Valeur : 1


Cordialement

photo
1

Un grand merci Vincent!En effet, je m'étais basé sur les paramètres du Fibaro FGk-101. Ors les paramétres du FGK-101-ZW5 (dont je suis équipé), sont tout à fait différents. Ainsi le paramètre 12 du FGK-101 a son équivalent en paramètre 51 pour le FGK-101-ZW5. J'ai réglé suivant les recommandations et ça marche. J'étais à 2 doigts de renvoyer les capteurs...

photo
Leave a Comment
 
Attach a file