Management shutter KNX

JC shared this question 10 years ago
Answered

I want to know if it's possible to manage shutter with Zipabox and KNX module.


I use ETS 4 and I would like setup the BAOS Module like this :

DPT 1 - Binary - 1 bit : Up Shutter

DPT 1 - Binary - 1 bit : Down Shutter

DPT 1 - Binay - 1 bit - Stop Shutter

DPT 1 - Binary - 1 bit - Shutter State


In the Zipabox I would like create 3 bouttons with Switch Device


Up Shutter (ON/OFF)

Down Shutter (ON/OFF)

Stop Shutter (ON/OFF)


I want to know if this configuration should run an easier solution exist ?


thank you for yours future response and advices.

Replies (5)

photo
1

Nobody can answer ? I must wait next update of Zipbaox ?

photo
1

Hello JC,


This configuration should work, however it depends of your objects.

In ETS, if you have two objects, one for up and one for down you will be able to have two buttons to command up and down, but generally you have one object for up/down and with this you can only have one button on/off.

Do not put the same datapoint for each devices, it has to be dtp 1 linked with up, dtp 2 linked with down, etc... put each dtp in several group adresses with the corresponding object.

Please can you put a list of the objects of your roller shutter? It would be easier.

photo
1

Thank you for advice. I send you in attached file the list of object like I created in ETS4 to manage Shutter with Hager KNX command (WKT304...)


Sorry the screenshots are in French

photo
1

Ne vous inquiétez pas pour les screenshots en Français, j'ai quelques notions : )

Alors ce que vous avez fait me semble bien ça devrait marcher sur votre installation. Pour la montée/descente et pour le stop un seul bouton suffit, à moins que vous vouliez pouvoir les commander depuis deux endroits mais il me semble qu'ils appartiennent au même participant. Il ne vous reste plus qu'à ajouter les datapoints du module BAOS dans chaque groupe (glisser/déposer), dtp1 pour la sortie, dtp2 pour l'état et dtp 3 pour le stop par exemple ça devrait marcher. Ensuite vous exporté votre projet, vous devrez ouvrir le fichier exporté avec le ZIPATO KNX Import Tool, faire edit/copy dans sa fenêtre. Ensuite ''ajouter un module KNX'' sur le dashboard coller le contenu que vous avez copié, et ensuite définir votre volet roulant comme un switch et de même pour votre stop. Je pense que ça ira. Dite moi si vous avez des problèmes.

photo
1

j'ai suivi votre conseil. J'ai crée un bouton "Monter/Descendre Volet" et un bouton "Stop Volet", respectivement avec les datapoints dpt1 pour Up/Down et dpt2 pour l'Etat et dpt3 "Stop" pour le bouton "Stop Volet".


J'ai fait un essai et cela fonctionne.


Je vais donc déployer ce fonctionnement sur l'ensemble de mes volets.


Merci pour votre aide.

Leave a Comment
 
Attach a file